تاریخ :  چهارشنبه 7 تیر 1396
نویسنده :  علیرضا ولیزاده
هنگام پرواز هواپیما، هوا از سطح باله های آن گذر می کند. سطح فوقانی باله ها به شکل منحنی و سطح زیرین آن مسطح تر است. به همین دلیل، هوایی که از سطح فوقانی عبور می کند باید با سرعت کمی بیشتر از هوایی که از سطح زیرین آن گذر می کند حرکت کند. این باعث کاهش فشار در سطح بال می شود، در حالی که از زیر فشار هوا به طرف بالا وارد می شود. در نتیجه نیروی بالابر هواپیما را در هوا نگه می دارد. سطوح باله های دمی هواپیما، باله های دو طرف را  در زاویه مناسب نگه می دارند تا نیروی بالابر مناسبی فراهم شود.
نیرویی که هواپیما را به جلو می راند یا توسط موتور آن تولید می شود یا در مورد هواپیماهای بی موتور، توسط جریان های هوایی به طرف بالا در حال حرکت است. موتور جت، هواپیما را با جریانی از گازهای گرم مانند موشک به جلو می راند.
منبع: کتاب به من بگو چگونه / انتشارات پیام آزادی



:: مرتبط با: اطلاعات عمومی , علمی , اختراعات ,
:: برچسب‌ها: هواپیما , هواپیما چگونه پرواز می کند , چگونگی پرواز هواپیما , پرواز , لئوناردو داوینچی , فشار هوا , باله ها ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
علی پنجشنبه 8 تیر 1396 03:38 بعد از ظهر
مرسی از پاسخت علیرضا جان
منظور من این بود که تو وبلاگ ها تازه ایجاد شده اصولا هر نظری که بازدید کننده می نویسه ، تو فرم ارسال نظر پاسخ ارسال شد رو میزنه ولی نظر نمایش داده نمیشه و تو داشبورد وبلاگ نویس هم نمیاد. کلا انگار نظری داده نشده.
علیرضا ولیزاده پاسخ داد:
سلام، آها، حالا فهمیدم. بله، شاید برای بعضی وبلاگ ها اینطور باشه اما برای وبلاگ من اینطور نیست.
وبسایت علوم پدیا
دانشنامه علوم.
مطالب فرهنگی، علمی ، مذهبی ، و ...
ایمیل مدیر: valizadeh.alireza123@gmail.com
برای نویسنده شدن ایمیل دهید.
  :: مدیر وب سایت : علیرضا ولیزاده
امتیاز شما به سایت چیست؟





oloompedia.ir/message motevasseteh.avablog.ir
 
 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic